|
|
Zobacz poprzedni temat
:: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
|
Wysłany: Wto 21:04, 03 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
wiadomo ze lepiej 5 niz 4, ale 3 jest tak samo dobre ;]
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 1848 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/10
|
|
Wysłany: Wto 21:22, 03 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Wiesz gdybym na Humitasie dostala 3 to moglabym twierdzic ze poszlo mi slabo..ale na Usiu 3 to jest bardzo dobra ocena czlowiek szczescliwy ze w ogole zdał....
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez klaudia dnia Wto 21:23, 03 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 459 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 9/10
Skąd: Katowice Płeć: Mężczyzna
|
|
Wysłany: Śro 13:55, 04 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Ja to napisałem z przekąsem buntownicy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Wysłany: Nie 11:20, 15 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Witam;) Czy ma ktoś może jeszcze wymagania dr Kalitowskiego na egzamin z socjologii? Bo nie umiem znaleźć tego na tej nowej stronie...
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Wysłany: Nie 12:31, 15 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
a prosze:
PODSTAWY SOCJOLOGII I BADAŃ SOCJOLOGICZNYCH
,,Dyspozycje” do opracowania zagadnień egzaminacyjnych
Poziom ocen na egzaminie zdawanym w I terminie jest fatalny, o czym informację przekazałem
w ogłoszeniu wyników. Powody są oczywiste – zbyt mało czasu poświęconego na naukę.
W konsekwencji odpowiedzi na ,,pytania”, o ile osoba zdająca egzamin w ogóle je udzieliła, obarczone są wieloma brakami: 1) zbyt powierzchowne, 2) pełne błędów i to nieraz bardzo poważnych,
3) niekompletne (brak niektórych istotnych elementów koniecznych w odpowiedzi), 4) źle zbudowane pod względem konstrukcyjnym.
Co do dwóch pierwszych braków, to wynikają one jednoznacznie z zbyt małej ilości czasu poświęconego na naukę. I w tym zakresie nie jestem w stanie w jakikolwiek sposób pomóc – po prostu trzeba więcej pracować z tekstem podręcznika oraz notatek z wykładów, oczywiście dobrych notatek.
Na marginesie tego stwierdzenia, z całą stanowczością, wynikającą z lektury prac egzaminacyjnych, kolejny raz przestrzegam przed korzystaniem z różnego rodzaju ,,bryków”, które były, są i zapewne będą Państwu oferowane, jako rewelacyjne i gwarantujące zdanie egzaminu. Z powtarzania się fundamentalnych błędów, braków konstrukcyjnych odpowiedzi jednoznacznie wynika, że to właśnie owe ,,pomoce naukowe” przyczyniają się walnie do bardzo niskiego poziomu odpowiedzi, i w konsekwencji, takich wyników egzaminu, jakie zostały podane Państwu w ogłoszeniu sprzed kilkunastu dni (ponad 60 % ocen niedostatecznych). Jeszcze raz stwierdzam: jest to następstwo zbyt ,,krótkiej” nauki i w tym zakresie tylko Państwo możecie sami sobie pomóc.
Natomiast, co do braków, wskazanych w punktach 3 (ten także przynajmniej w części jest konsekwencją powierzchownej nauki) i 4, mogę Państwu zaoferować pomoc w postaci zawartego poniżej zestawu ,,dyspozycji” konstrukcji i zawartości odpowiedzi na poszczególne ,,pytania”, a właściwie zagadnienia egzaminacyjne. Oczywiście dyspozycje są tylko wskazówkami, które muszą zostać wypełnione treścią, a tą trzeba przyswoić w trakcie nauki. Jednakże, jak każdy drogowskaz, mogą być,
i zapewne są, pomocne.
1. Definicja socjologii i jej przedmiot.
1. Definicja (podręcznikowa, ,,wykładowa”) socjologii. 2. Kilka uwag na temat powstania socjologii jako nauki. 3. Nauka, jako wiedza charakteryzująca się własnym przedmiotem. 4. Poglądy na temat
co jest przedmiotem socjologii, z wskazaniem autorów owych poglądów oraz określeniem co uważali za przedmiot socjologii. 5. Koncepcja Jana Szczepańskiego.
2. Podział socjologii.
1. Socjologia, jako nauka całościowa. 2. Socjologia ogólna – charakterystyka problematyki badawczej, podstawowe obszary badawcze, podstawowe teorie. 3. Socjologia szczegółowa – ogólna charakterystyka, od kiedy i dlaczego nastąpił jej rozwój, kryteria wyróżnienia poszczególnych socjologii szczegółowych, przykładowe wymienienie i scharakteryzowanie niektórych socjologii szczegółowych (koniecznie należy omówić socjologię prawa!). 4. Powiązania (dwustronne) pomiędzy socjologią ogólną a socjologiami szczegółowymi.
3. Tak zwana socjologia praktyczna.
1. Wyróżnienie tak zwanej socjologii praktycznej (przez kogo?) jako przejaw poglądu S. Ossowskiego na osobliwości nauk społecznych (co to oznacza?). 2. Określenie (definicja tzw. socjologii praktycznej).3. Błędne założenia prowadzące do powstania i funkcjonowania tzw. socjologii praktycznej – wymienienie, krótka charakterystyka z wskazaniem podstaw popełniania błędów.
4. Znaczenie istnienia i funkcjonowania tzw. socjologii praktycznej.
4. Podstawy życia społecznego.
1. Wyjaśnienie pojęcia ,,podstawy życia społecznego”. 2. Trzy główne podstawy życia społecznego- wymienienie i ogólne omówienie każdej z nich. 3. Wskazanie (np na przykładzie) istotnego wpływu dowolnego rodzaju podstaw życia społecznego na jego kształt.
5. Przyrodnicze podstawy życia społecznego.
1. Pojęcie przyrodniczych podstaw życia społecznego i ich rodzaje. 2. Szczegółowe omówienie biologicznych, geograficznych i demograficznych podstaw życia społecznego. 3. Związki pomiędzy poszczególnymi rodzajami przyrodniczych podstaw życia społecznego. 4. Wskazanie (np. na przykładzie) istotnego wpływu wybranego rodzaju podstaw życia społecznego na jego kształt.
6. Ekonomiczne podstawy życia społecznego.
1. Zakres pojęcia ,,ekonomiczne podstawy życia społecznego”. Ekonomiczne podstawy życia społecznego – ujęcie proste. 3. Wskazanie (na przykładzie) wpływu prostych podstaw ekonomicznych na kształt życia społecznego. 4. Ekonomiczne podstawy życia społecznego – ujęcie złożone.
5. Wskazanie na (na przykładzie) wpływu złożonych podstaw ekonomicznych na kształt życia społecznego.
7. Kulturowe podstawy życia społecznego.
1. Definicja kultury. 2. Krótkie omówienie podstawowych elementów efinicji. 3. Wpływ kultury na
kształt życia społecznego: a)socjalizacji, b)tworzenie wzorów zachowania, c)tworzenie wartości oraz kryteriów oceny wartości, d)tworzenie ideałów jako szczególnych wzorów postępowania (należy wyjaśnić na czym owa szczególność polega). 4.Wskazanie (na przykładzie) wpływu podstaw kulturowych na kształt życia społecznego.
8. Rola społeczna.
1. Definicja roli społecznej. 2. Rola społeczna jako element składowy osobowości społecznej
3. Rozwinięcie definicji roli społecznej przez podanie przykładów pełnienia ról społecznych
w zbiorowościach. 4. Warunki prawidłowego spełniania roli społecznej. 5. Konflikt ról, jego znaczenie i konsekwencje.
9. Jaźń.
1. Definicja jaźni. 2. Jaźń jak element składowy osobowości społecznej. 3. Rodzaje jaźni: a)pierwiastkowa, b)fasadowa, c)odzwierciedlona, d)zobiektywizowana – z szczegółowym omówieniem każdej z nich. 4. Znaczenie jaźni społecznej dla funkcjonowania jednostki
w zbiorowości.
10.Pojęcie więzi społecznej i jej tworzenie się.
1. Definicja więzi społecznej. 2. Znaczenie więzi społecznej. 3. Proces powstawania więzi społecznej – krótka charakterystyka. 4. Podstawy tworzenia więzi społecznej – dawniej, obecnie.
11.Styczności.
1.Miejsce styczności w procesie kształtowania się więzi społecznej. 2. Styczność przestrzenna.
3. Styczność psychiczna. 4. Łączność psychiczna. 5. Styczność społeczna – definicja, rodzaje (cztery podziały dychotomiczne i ich kryteria), szczególne znaczenie.
12.Stosunki i zależności społeczne.
1. Definicja stosunku społecznego i jego charakterystyka. 2. Rodzaje stosunków społecznych. 3.Znaczenie stosunków społecznych. 4. Definicja zależności społecznych. 5. Rodzaje zależności społecznych.
13.Instytucje społeczne.
1. Definicja instytucji społecznej. 2. Mechanizm powstawania instytucji społecznej wraz z podaniem konkretnych przykładów (związek z potrzebami występującymi w zbiorowości). 3. Rodzaje instytucji społecznych. 4. Warunki właściwego funkcjonowania instytucji społecznych. 5. Znaczenie instytucji społecznych dla właściwego kształtu życia społecznego.
14.Kontrola społeczna.
1. Definicja kontroli społecznej. 2. Ogólna charakterystyka kontroli społecznej – rozwinięcie definicji ze szczególnym uwzględnieniem jej znaczenia dla życia społecznego. 3. Mechanizmy kontroli społecznej – rodzaje, charakterystyka, zalety, wady. 4. Zwyczaj i obyczaj – charakterystyka, różnice, skuteczność. 5. Sankcje – definicja, rodzaje (podziały), skuteczność.
15.Zbiór społeczny, kategoria społeczna, zbiorowość społeczna.
1. Definicja każdego z wymienionych pojęć wraz z odpowiednimi przykładami. 2. Znaczenie tych pojęć dla prawidłowej analizy socjologicznej.
16.Rodzaje zbiorowości społecznych.
1. Definicja zbiorowości społecznej. 2. Wymienienie omawianych (wykład, podręcznik) zbiorowości społecznych z bardzo krótką ich charakterystyką (Proszę pamiętać o prawidłowo przedstawionych podziałach – np. w zakresie zbiorowości opartych na podobieństwie zachowań!).
17.Grupa.
1. Definicja grupy. 2. Omówienie poszczególnych elementów charakterystycznych grupy: a)członkowstwo: 1)liczebność wraz z uzasadnieniem dokonanego przez socjologów wyboru, 2)wzór fizyczny i psychiczny członka grupy, b)zasada odrębności i identyfikacji, c)ośrodek (ośrodki) skupienia, d)zadania, e)struktura grupy – związki z pozycją członka w grupie i jego rolą społeczną, f)władza grupowa.
18.Typologia (podział) grup.
1. Czteroelementowa typologia (podział) grup – kryteria typologii (podziału), człony typologii (podziału), krótka charakterystyka poszczególnych rodzajów grup. 2)Wymienienie i charakterystyka rodzajów grup występujących poza czteroelementową typologią – grupy celowe, grupy (zbiorowości) lokalne.
19.Zbiorowości oparte na podobieństwie zachowań.
1. Definicja zbiorowości opartych na podobieństwie zachowań. 2. Rodzaje zbiorowości opartych na podobieństwie zachowań – ogólnie. 3. Definicja publiczności i jej rodzaje, znaczenie dla życia społecznego (szczególnie publiczności rozproszonej). 4. Zbiegowisko – definicja, przyczyny powstawania, znaczenie. 5. Tłum – definicja, charakterystyka, prawa tłumu (zarażenie emocjonalne, dezindywidualnizacj osobowości, naśladownictwo), rodzaje tłumu (Proszę pamiętać o właściwym nazewnictwie oraz dwustopniowości podziału przy niektórych przypadkach tłumu!).
20.Socjologiczna problematyka rodziny.
1. Rodzina jako szczególna grupa społeczna – uzasadnienie tego poglądu. 2. Problematyka funkcji rodziny – wymienienie funkcji, omówienie trzech wybranych. 3. Cykle życia małżeńsko-rodzinnego.
21.Procesy społeczne i ich rodzaje.
1. Definicja procesu społecznego. 2. Rodzaje procesów społecznych i ich krótka charakterystyka.
3. Znaczenie procesów społecznych dla kształtu życia społecznego.
22.Ruchliwość społeczna.
1. Definicja ruchliwości społecznej. 2. Rodzaje ruchliwości społecznej – wymienienie i szczegółowa charakterystyka. 3.Przykładowe wskazanie związków wybranego rodzaju ruchliwości społecznej z przemianami ekonomicznymi.
23.Konflikty społeczne.
1. Definicja konfliktu społecznego. 2. Rodzaje i przyczyny konfliktów społecznych. 3. Typowy przebieg konfliktu społecznego. 4. Sposoby zapobiegania konfliktom i ich likwidowanie. 5. Wady i zalety występowania konfliktów społecznych. 6. Konflikt społeczny a konflikt ról.
24.Metodologiczna problematyka uprawiania socjologii.
1. Teoretyczne i empiryczne aspekty socjologii jako nauki. 2. Socjologia jako nauka empiryczna i konsekwencje z tego wynikające. 3. Ograniczenia stosowania empirii w odniesieniu do zbiorowości społecznych. 4. Problematyka tzw. współczynnika humanistycznego.
25.Podstawowe zasady prowadzenia badań socjologicznych.
1. Najważniejsze ograniczenia w kompleksowym badaniu zbiorowości społecznych. 2. Problematyka reprezentatywności badań socjologicznych: a)wyjaśnienie pojęcia, b)uwarunkowania właściwej reprezentatywności, c)korzyści oraz zagrożenia. 4.Anonimowość respondenta – korzyści, zagrożenia. 5. Wybór odpowiednich technik badawczych. 6.Komplementarnośc stosowanych technik badawczych.
26.Obserwacja.
1. Obserwacja tzw. przypadkowa a naukowa. 2. Podstawowe cechy obserwacji naukowej: a)zaplanowana, b)znajomość problematyki poddanej obserwacji, c)techniczne przygotowanie badań: narzędzia, czas, miejsce, sposób (wybór rodzaju obserwacji), sposoby komunikowania się w ramach zespołu badawczego, d)przygotowanie zespołu badawczego, e)przeprowadzenie badań pilotażowych, ich ocena, skorygowanie (w razie potrzeby) poszczególnych założeń prowadzenia obserwacji, f)rodzaje obserwacji: 1)uczestnicząca – nie uczestnicząca (także zalety, wady), 2)ujawniona – nie ujawniona (także zalety, wady), 3),,skrzyżowanie” obu rodzajów (także zalety, wady).
27.Ankieta, wywiad.
1.Charakterystyka ankiety: budowa, rodzaje pytań i ich sekwencja, ,,metryczka” ankiety i jej zakres.
2. Rodzaje ankiet, zalety i wady poszczególnych typów ankiet. 3. Charakterystyka wywiadu, sposób przeprowadzania. 4. Rodzaje wywiadów, zalety i wady. 5. Uzasadnienie wyboru: ankieta czy wywiad.
28.Badanie materiałów urzędowych.
1. Pojęcie ,,materiałów urzędowych”. 2. Wady i zalety materiałów urzędowych. 3. Przydatność materiałów urzędowych w badaniach socjologicznych (przykłady).
29.Badanie materiałów biograficznych.
1. Kiedy przez kogo i dlaczego ta technika badawcza została wprowadzona. 2. Definicja materiałów biograficznych. 3. Przykłady współczesnych badań prowadzonych przy użyciu tej techniki badawcze. 4. Wady i zalety techniki badań materiałów urzędowych (dokładnie).
30.Eksperyment w socjologii.
1. Eksperyment – ogólna charakterystyka. 2. Eksperyment w socjologii – na czym może polegać, ograniczenia stosowania w socjologii (z jakich powodów?). 3. Rodzaje eksperymentów.
4. Eksperyment ex post – wyjaśnienie istoty.
31.Badania sondażowe.
1. Definicja badania sondażowego. 2. Przydatność badań sondażowych (jako przygotowanie badań prowadzonych przy zastosowaniu innych technik oraz jako badań ,,finalnych”). 3. Badanie sondażowe a wymóg reprezentatywności badań socjologicznych. 4. Przykłady ,,finalnych” badań sondażowych.
32.Statystyka w badaniach socjologicznych.
1. Statystyka jako nauka. 2. Źródła pozyskiwania danych statystycznych. 3. Podstawowe (wybrane) mierniki statystyczne stosowane w badaniach socjologicznych: 1)dane liczbowe, 2)średnia, 3)dominanta, 4)współczynniki (proste, korelacji). 5. Zalety i wady stosowania statystyki (w ogóle a w socjologii w szczególności).
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Wysłany: Wto 7:25, 17 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Dziękuję
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Wysłany: Śro 1:27, 18 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
a co do humanitasa to mi sie wydaje ze tam wcale nie jest tak prosto jak ci sie klaudia wydaje, bronilbym tezy ze tam jest gorzej niz na uś wiem bo mam kumpla na I roku i on na I sem. mial 5 egzaminow i 6 kolokwii i wszystko musi zaliczyc bo jesli czegokolwiek nie zaliczy z tych 11 rzeczy to wylatuje nawet nie ma tak jak my ze moze sobie warunek czy komisa wziasc wylatuje od razu zaczynalo ich 38 i teraz zostalo ich juz 15 ale jeszcze nie wiadomo ile z tych 15 zostanie bo jeszcze czeka ich 1 egzamin bo z 2 egzaminu czekaja na wyniki ale juz moze dostali bo gadalem z nim 4 dni temu. Takze na prywatnej uczelni gdzie a male grupy po 40 osob wcale nie jest prosto jak sie to wydaje ze placisz i masz zdane tam kosza chyba bardziej niz na uś albo tak samo
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 1848 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/10
|
|
Wysłany: Śro 8:15, 18 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
A tez jest na administracji? Nie studiowalam tam,wiec w zasadzie nie powinnam sie wypowiadać,ale mam juz 2 kolezanki stamtąd i tylko i wylaćznie na podstawie ich opowiadań nigdy w zyciu nie powiem ze tam jest gorzej niz u nas,pierwsza kolezanka sie bardzo malo uczy a pozdawala wszystko na 4 i 5, ok..moze to kwestia szczescia,ale jelsi z Historii administracji jej grupa miala tylko pare kartek A4 do nauki to sorry....druga kolezanka juz skonczyla tam studia,ona poszla wlasnie na Humanitas a jej kolezanka na Uś jak porownywaly ile ktora ma nauki to lasce z Humanitasa oczy wychodzily,na Humanitasie dosc ze wiekszosc materialow juz opracowanych dostają to jest tego pare/parenascie kartek,sama mialam okazje widziec materialy na Prawo miedzynarodowe publiczne i rowniez bylam w szoku,mam tez kolezanke ktora robi juz magistrana Usiu i ma kolezanki w grupie wlasnie z Humanitasa ktore rowniez są w szoku,ze tutaj jest tyle nauki,ponoc opadają im ręce,wiec mam jakies podstawy zeby miec takie zdanie o Humanitasie a nie inne....Co do warunkow,mi kolezanka mowila ze u niej w grupie teraz po I sem tez kilku chlopakow se olało nauke,bo sama mowila,ze jest łatwo,a oni po prostu nic a nic sie nie uczyli i ze albo moga zrezygnowac albo wziąc warunek,to są jest słowa,czy faktycznie jest warunek to nie wiem,z jej opowiad wiem tez ze tam do szkoly idzie w cholere osob ktore myslą ze to ze bedą na wykladzie im wystarczy i to ze zapłacą i w cholere osob odpada wlasnie z tego powodu,ze nie wystarczy tylko obecnosc,ale TROCHE nauki tez trzeba....troche bo bez porownania z tym co jest na Uś,wiem to z opowiadań tylko ale mi to wystarczy,ja bym tam za żadne skarby nie poszła.
Aha....no i oni mają I termin, I termin poprawkowy i Ii termin poprawkowy,wiec to juz swiadczy ze jest ułatwienie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez klaudia dnia Śro 8:16, 18 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Wysłany: Śro 14:22, 18 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
paweł89 napisał: |
a co do humanitasa to mi sie wydaje ze tam wcale nie jest tak prosto jak ci sie klaudia wydaje, bronilbym tezy ze tam jest gorzej niz na uś wiem bo mam kumpla na I roku i on na I sem. mial 5 egzaminow i 6 kolokwii i wszystko musi zaliczyc bo jesli czegokolwiek nie zaliczy z tych 11 rzeczy to wylatuje nawet nie ma tak jak my ze moze sobie warunek czy komisa wziasc wylatuje od razu zaczynalo ich 38 i teraz zostalo ich juz 15 ale jeszcze nie wiadomo ile z tych 15 zostanie bo jeszcze czeka ich 1 egzamin bo z 2 egzaminu czekaja na wyniki ale juz moze dostali bo gadalem z nim 4 dni temu. Takze na prywatnej uczelni gdzie a male grupy po 40 osob wcale nie jest prosto jak sie to wydaje ze placisz i masz zdane tam kosza chyba bardziej niz na uś albo tak samo |
dziwne to trochę mało ambitne iść do szkoły prywatnej zamiast na uniwersytet skoro poziom nauczania taki sam, w co bardzo wątpie. odnośnie humanitasa nie słyszałam żadnej pochlebnej opinii.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Wysłany: Śro 14:48, 18 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
no nie wiem co wam mówili moj kumpel mi mowil ze tam wbrew pozorom rozowo nie jest takze zdania sa podzielone i nie wiem teraz komu wierzyc ale tak nawiasem mowiac czy us czy humanitas to nikogo to nie interesuje co sie konczylo liczy sie mgr. jezeli tam jest rzeczywiscie duzo latwiej to gdybym mogl cofnac czas to wolalbym chyba tam studiowac bo po co sie meczyc jak mozna sobie zycie ulatwic a chodzi tylko zeby miec ten papierek mgr.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Wysłany: Śro 14:53, 18 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
paweł89 napisał: |
no nie wiem co wam mówili moj kumpel mi mowil ze tam wbrew pozorom rozowo nie jest takze zdania sa podzielone i nie wiem teraz komu wierzyc ale tak nawiasem mowiac czy us czy humanitas to nikogo to nie interesuje co sie konczylo liczy sie mgr. jezeli tam jest rzeczywiscie duzo latwiej to gdybym mogl cofnac czas to wolalbym chyba tam studiowac bo po co sie meczyc jak mozna sobie zycie ulatwic a chodzi tylko zeby miec ten papierek mgr. |
o i tu się właśnie mylisz! zapewniam cię, że jeżeli pracodawca będzie miał wybierać między absolwentem UŚ a jakieś szkółki, to wybór będzie oczywisty skoro wychodzisz z założenia, że po co się męczyć, to ruszaj do Humanitasu
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 1848 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/10
|
|
Wysłany: Śro 16:16, 18 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Zgadzam sie z Pinki...uniwersytet zawsze bedzie lepszy....A tak w ogole to moze po prostu koledze jest cięzko bo...nie nie chce go obrazac,nie znam go przeciez,ale moze sie nie przyklada To jak kto ocenia studia to sprawa indywidualna...Poza tym nie kazdy sie przyzna jaki to luz ma studiach,no roznie jest i tyle,w kazdym razie ja o Humanitasie dobrego zdnaia nie mam i nawet jelsi se nie poradze na Usiu to tam na pewno nie pojdę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 459 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 9/10
Skąd: Katowice Płeć: Mężczyzna
|
|
Wysłany: Śro 17:10, 18 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
paweł89 napisał: |
(...) tak nawiasem mowiac czy us czy humanitas to nikogo to nie interesuje co sie konczylo liczy sie mgr. jezeli tam jest rzeczywiscie duzo latwiej to gdybym mogl cofnac czas to wolalbym chyba tam studiowac bo po co sie meczyc jak mozna sobie zycie ulatwic a chodzi tylko zeby miec ten papierek mgr. |
Śmiała teza... Prezydent mówił o konieczności tworzenia flagowych wydziałów a nie całych uczelni (był może też ktoś na tym spotkaniu?) bo jeżeli wpia na Uniwersytecie w Łodzi jest bardzo dobry, to czy to oznacza, że wydział polonistyki jest równie dobry?' - no właśnie. Nie będę mówił konkretnie, ale koleżanka szczyciła się tym, że zdała matmę choć miała pół zadania rozwiązanego dobrze na 5 bodajże (UŚ). Poziom chyba trochę spada na niektórych polach też przez nas (tu się pewnie wielu narażę) ale na Politechnikę dostają się ludzie, którzy nie potrafią wykonywać działań na ułamkach piętrowych. Niech mi ktoś powie, że ten cały przedmiot, który dumnie się nazywa Podstawy Organizacji i Zarządzania, miał chociaż przeciętny poziom.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Wysłany: Śro 17:40, 18 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Grzechu napisał: |
paweł89 napisał: |
(...) tak nawiasem mowiac czy us czy humanitas to nikogo to nie interesuje co sie konczylo liczy sie mgr. jezeli tam jest rzeczywiscie duzo latwiej to gdybym mogl cofnac czas to wolalbym chyba tam studiowac bo po co sie meczyc jak mozna sobie zycie ulatwic a chodzi tylko zeby miec ten papierek mgr. |
Śmiała teza... Prezydent mówił o konieczności tworzenia flagowych wydziałów a nie całych uczelni (był może też ktoś na tym spotkaniu?) bo jeżeli wpia na Uniwersytecie w Łodzi jest bardzo dobry, to czy to oznacza, że wydział polonistyki jest równie dobry?' - no właśnie. Nie będę mówił konkretnie, ale koleżanka szczyciła się tym, że zdała matmę choć miała pół zadania rozwiązanego dobrze na 5 bodajże (UŚ). Poziom chyba trochę spada na niektórych polach też przez nas (tu się pewnie wielu narażę) ale na Politechnikę dostają się ludzie, którzy nie potrafią wykonywać działań na ułamkach piętrowych. Niech mi ktoś powie, że ten cały przedmiot, który dumnie się nazywa Podstawy Organizacji i Zarządzania, miał chociaż przeciętny poziom. |
na politechnice jest żenująco niski poziom .. mam na myśli głównie kierunki socjologia i administracja- kompletnie inny program, po 3 egzaminy w semenstrze żadnej rekrutacji, tylko biorą jak leci, ech ..
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 1848 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/10
|
|
Wysłany: Śro 18:34, 18 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Mowimy tu o administracji na Us i w Humanitasie, porownując na Usiu jest na pewno cięzej..no u nas akurat zarządzanie bylo lekkie,ale jaka historia adm byla ciezka,z resztą na pozniejszych latach to wyjdzie jak jest ciezko,prawo cywilne,karne,prawo ochrony środowiska z ktorego rowniez jest wiele warunkow no i oczywiscie prawo administracyjne,gdzie rowniez jest chyba cala ksiązka na blache...i widze ze bedziemy miec nauke o polityce ktora nie wiem do czego nam jest potrzebna...No i fakt u nas jakos duzo tych egzaminow na semestr...w dodatku tylko 2 terminy..a na politechnice nie tylko jest niski poziom co chodzi o te kierunki,mają kolezanka tam studiuje i ponoc malo co sie uczy,jest na dziennych w dodatku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|